„Osmi Vaseljenski Sabor“ – šta da mislimo? – Sveštenik Georgije Maksimov

„Osmi Vaseljenski Sabor“ – šta da mislimo? – Sveštenik Georgije Maksimov

Već nekoliko ljudi mi je postavilo pitanje o mom stavu prema idejama da „sada dolazi osmi vaseljenski sabor koji će biti antihristov i jeretički, da se treba veoma bojati i gromko vikati da uskoro neće biti moguć odlazak u hramove“. Sve ovo se povezuje sa Svepravoslavnim saborom koji je određen za mesec jun. Tobož u pitanju je „taj isti koji su predskazali starcu“. Po tom pitanju bih rekao sledeće.

  1. Vaseljenski Sabor po definiciji ne može da bude ni jeretički, tim pre, antihristov. Ako je neki sabor jeretički, to automatski označava da on za nas NIJE Vaseljenski. Ako mi nazivamo neki sabor Vaseljenskim, to znači da on za nas NIJE jeretički. Zato fraze tipa „Osmi Vaseljenski Sabor će biti jeretički“ pokazuju ili neograničeno neznanje ili svesno ruganje nad pojmom „Vaseljenski Sabor“.
  2. Svepravoslavni sabor koji je u planu da se održi ove godine ne pretenduje na zvanje Vaseljenskog Sabora. Sami organizatori ga ne nazivaju tako. Čudno je da upravo protivnici tog sabora neopravdano povišavaju njegov status, uporno ga nazivajući Vaseljenskim.
  3. Uzgred rečeno, u pitanju nije prvi zvanični susret predstavnika svih Pravoslavnih Crkava. Možemo se prisetiti Svepravoslavnog savetovanja 1948. godine, Svepravoslavnih sabora 1998. i 2005. godine. Zašto oni nisu postali „taj isti Osmi Vaseljenski“, a Svepravoslavni sabor 2016. godine će neizostavno biti taj?
  4. Povodom citata koji se na ovu temu šire. Jedinstveni citat koji tačno izlaže i potvrđuje svu ovu histeriju – jeste onaj koji se pripisuje Prepodobnom Kukši Odeskom: „Uskoro će se održati ekumenistički Sabor pod nazivom „sveti“. Međutim, to će biti onaj „osmi sabor koji će biti zborište bezbožnih“. Na njemu će se sve vere sjediniti u jednu. Zatim će se ukinuti svi postovi, monaštvo će biti potpuno uništeno, episkopi će biti oženjeni. Novi kalendar će biti uveden u celokupnu Sabornu Crkvu. Budite pažljivi. Trudite se da posećujete Božije hramove dok su još naši. Uskoro tamo neće moći da se odlazi, sve će se promeniti. Jedino će izabrani videti ovo. Ljude će primoravati da idu u crkvu, ali mi ne treba da idemo tamo ni u kom slučaju.“ Proveravajući linkove koji se predlažu na itnernetu, nigde nisam mogao da otkrijem gde se ukazuje na izvor ovog citata. Zapravo ovde imamo posao sa falsifikatom. Već nije tako retko da se poslednjih godina fabrikuju izmišljeni citati koji se lažno pripisuju Svetiteljima. Često ih stvaraju u raskolničkim krugovima. I iz ovog lažnog citata miriše na te iste krugove. Ovaj tekst, pored toga što je bogoslovski nepismen (na primer, njegov autor istovremeno priznaje da je Crkva i Saborna i govori da se u njene hramove neće smeti odlaziti), još predstavlja Prepodobnog Kukšu kao lažnog proroka, pošto mu pripisuju proroštvo: „Uskoro će se održati… taj osmi sabor… Uskoro u hramove neće moći da se odlazi“. Međutim, Prepodobni Kukša se upokojio pre više od pedeset godina. A očekivanje preko pedeset godina – nikako nije „uskoro“.
  5. U ovim zbornicima citata su postavljene direktno suprotstavljene izjave. Na primer, u citatu Prepodobnog Nektarija Optinskog govori se da „Vaseljenskog Sabora više neće biti“. Međutim, kod citata iz Motovilova koji tobož navodi reči Prepodobnog Serafima Sarovskog, kao i u citatu iz teksta koji se pripisuje Prepodobnom Nilu Mirotočivom, govori se da će Osmog Vaseljenskog Sabora biti, i to se prenosi kao pozitivan događaj, kao istinski sabor. Evo prvog citata, iz Motovilova: „Pre pojave Antihrista treba da se održi Osmi Vaseljenski Sabor pod Jednom Glavom Životodavca Hrista i jednim Pokrovom Božije Majke… sa ostavljanjem patrijarhu njegove carske vlasti… takođe radi ujedinjenja i sjedinjenja svih svetih Hristovih Crkava pod Jedinstvenu Glavu Hrista Životodavca protiv antihristivog pravca koji će se nazirati… i radi konačnog proklinjanja celokupnog masonstva i svih sličnih partija“. Motovilov to prenosi kao istinski sabor, pozitivnu pojavu. Isto to i u „Posmrtnim savetima“: „Zatim će se sabrati osmi sabor da bi se razmotrio spor i učinilo dobro dobrim i zlo zlim… biće odlučeni, odvojeni dobri od zlih, to jest, pravoverni od jeretika i na neko kratko vreme ljudi će mirovati“. To jest, ljudi navode citate koji direktno protivreče međusobno: jedan govori da osmog sabora u principu neće biti, drugi da će biti, ali da će biti jeretički, još dva citata – da će osmi sabor biti pobožan.
  6. U predanju Grčkih Crkava još od vremena Vizantije rasprostranjeno je mišljenje o tome da je Vaseljenskih Sabora bilo osam, za poslednji smatraju sabor 879. godine pri Svetom Fotiju Konstantinopoljskom. Osmim Vaseljenskim Saborom su ga nazivali, na primer, Sveti Nikolaj Kavasila (PG 149, col. 679), Sveti Simeon Solunski (PG 155, col. 97), kasnije Sveti Dositej Jerusalimski (u svom tomosu iz 1705. godine) i drugi. To jest, po mišljenju celog niza Svetih, Osmi Vaseljenski Sabor ne samo da je moguć, on je VEĆ održan.
  7. U zbornicima koji se šire na internetu, tipa „PROROŠTVA SVETIH O OSMOM VASELJENSKOM SABORU“ citatima koji su potpisani imenima Svetih, neizostavno se dodaju i citati crkvenih delatnika koji nikada nisu bili proslavljeni (arhiepiskop Teofan Poltavski), a neki su i danas živi (jeromonah Rafailo Berestov). Tako postupaju u slučajevima kada citate istinskih Svetitelja ne mogu da nađu. Što već samo po sebi svedoči da pred nama nije učenje Crkve u koje su verovali „svi, svuda i uvek“.

Na kraju, imamo neku besmislenu salatu od citata 1) lažnih, 2) od nekakonizovanih ljudi, 3) međusobno protivrečnih. Sve to je začinjeno potpuno apsurdnim idejama (tipa Vaseljenski Sabor može da bude jeretički). A sve radi toga da se podigne panika među pravoslavnim hrišćanima i da se podstaknu na raskole. Kako su govorili oci Dvokratnog Sabora: „Pošto je nečastivi bio posijao sjemena jeretičkoga kukolja, pak videći da se isti mačem Duha sa korenom čupa, pošao je sada drugim putem, putem prijevare i nastoji da bezumljem raskolnika raspolovi Tijelo Hristovo“ (iz 13. pravila Dvokratnog sabora).

Na primeru histerije o „Osmom saboru“ mi odlično vidimo kako upravo đavo to radi. Želim svim pravoslavnim hrišćanima da čuvaju trezvenost i ne nasedaju na demonske provokacije.

http://orthonews.ru/church/vselenskaya-tserkov/item/76-7-punktov-pro-vosmoj-vselenskij-sobor

Ključne reči:

Rubrika: Misionarska literatura

O Autoru ()

Pravoslavni misionarski centar „o. Danil Sisojev“ pokrenut je na Bogojavljenje 2010. godine sa ciljem da se pravoslavni hrišćani što više čuju i saznaju o ispunjavanju poslednje Spasiteljeve zapovesti (Mt. 28:19-20) koju Njegova Crkva danas izvršava. Predlog za stvaranje samog centra dao nam je Mučenik čije ime naš centar nosi, na nekoliko dana pre nego što je postradao za Hrista. Naš cilj je da, koliko je u našoj moći, pomognemo kako spoljašnju tako i unutrašnju misiju Crkve. Zato smo pokrenuli jednu akciju pod nazivom „500x100“, koja za cilj ima da okupi 500 revnosnih pravoslavnih hrišćana koji bi donirali 100 dinara mesečno za potrebe misije Crkve. Ako želite da detaljnije pročitate o našem poduhvatu, prijavite se OVDE.

Komentari (9)

Povratni Link | RSS Feed Komentari

  1. Istina kaže:

    Možete vi pisati šta hoćete ali reči su jedno a dela drugo.A po delima naših sveštenika i vladika može se zaključiti da je ekumenizam u SPC.uzeo velikog maha .Kako će se to završiti tek ćemo da vidimo ali na dobro ne sluti .Ja vas evo pitam kako može da se opravda odlazak naših vladika i otaca na poklon kod Pape gde mu ruke ljube?Kako opravdati zajedničke molitve patrijarha sa katolicima u Sarajevu i njegov govor gde ističe da treba da se radi na ujedinjenju pravoslavlja i katoličanstva .Objasnite molim vas !

    • Pravoslavni Misionarski Centar "o. Danil Sisojev" kaže:

      Draga sestro, ako pažljivo pročitate tekst na koji ste ostavili komentar, videćete pre svega da on govori o lažnom strahu koji se uzalud širi i povećava od strane ljudi koji imaju raskolničko raspoloženje duha. Eto, pre samo par meseci govorili su o odstupničkom Saboru, tzv „osmom vaseljenskom“, ali kao što vidimo ništa od toga, jer nekoliko Pomesnih Crkava uopšte nije prisutno. Šta mislite, da li će se pseudoborci za veru (među njima i neki arhimandriti) izviniti svojim čitaocima zbog svojih laži i neznanja? Naravno da neće. I pored toga što tekst govori o samoj nemogućnosti da se nešto što može da ne odgovara istinama Pravoslavlja može nazvati vaseljenskim, „revnitelji“ uporno nastavljaju da šire svoje neistine. Duhovni život je mnogo težak, teško je raditi na svojim strastima, neprestano videti koliko smo slabi i nemoćni. Mnogo je privlačnije i lakše da glumimo borce za veru, da se u svojim umovima poredimo sa ispovednicima i mučenicima za veru.

      Vi očigledno mešate neke stvari. Kanonski prestupi ljudi koji se nalaze u kliru ne predstavljaju jeres, i nikako nisu povod da se prekida opštenje sa Crkvom čiji su oni episkopi ili sveštenici, što raskolnici upravo i rade, pokušavajući da svoj raskol i gordost sakriju iza pozivanja na kanone (15 pravilo Dvokratnog Sabora koje se toliko pominje).

      Znate, Gospod je Taj Koji čuva Crkvu, čuva je evo već više od 2000 godina i sačuvaće je i do kraja. Pročitajte istoriju Crkve, videćete da je bilo i težih situacija nego danas. Na nama je da sačuvamo vernost Hristu, a On će učiniti sve ostalo jer Mu je predana svaka vlast i na nebu i na zemlji, On je Svedržitelj.

  2. Džoni kaže:

    Ovaj tzv. „sabor“ jeste jereticki,vučji i masonski,koji već polako dovodi do raskola.sto se mene tiče ja vise nemam nista sa beogradskom patrijaršijom.neka oni slede papu,ja ću Hrista.

    • Pravoslavni Misionarski Centar "o. Danil Sisojev" kaže:

      Dakle, vi nemate više ništa sa beogradskom patrijaršijom – na žalost, to je vaša pogrešna odluka i put u očiglednu duhovnu smrt – raskol. Uzgred rečeno, na ovom saboru koji se čak ni od strane samih organizatora ne naziva ‘Osmim vaseljenskim’, predstavnici naše Pomesne Crkve nisu potpisali sporna dokumenta. Kojom onda fantastičnom umnom matematikom to onda čini da je naša Crkva odstupila od Hrista? Samim stajanjem i prisustvom na saboru pravoslavnih arhijereja. Ali, vi pretpostavljam živite u selu ili gradu u kome ima mnogo neverujućih, preljubnika, bludnika, ljudi koji se drogiraju, piju, gledaju pornografiju i ukratko čine smrtne grehe. Dakle, sam vaš život među njima vas čini odstupnikom od Hrista? U vazduhu se širi virus ‘izdaje, apostasije…’ pa ste ga onda i vi udahnuli i sebe odvojili od Hrista.

      U raskolničkoj logici zaista ima jako puno logičkih nedoslednosti i problema, ovo je samo jedan od njih.

  3. Džoni kaže:

    Ja mislim da Pravoslavni misionarski centar“o Danil Sisojev“,ovim svojim odgovorom unosi pometnju.nemojte misliti da mi ne znamo kanone,Svete Oce Crkve,Sveto Pismo!ovaj tzv.sabor je ozakonio jeres ekumenizma,pre par nedelja priznato prvenstvo papi,svi predstavnici Crkava,učestvovali sem Bugarske Pravoslavne Crkve!po plodovima njihovim poznaćete ih“kaze nam Gospod! A ovo ,da li se zove VASELJENSKI,SVEPRAVOSLAVN, to uopšte nije BITNO, to je samo fora ,sto kazu mladi. PLODOVI SU VAZNI!

    • Pravoslavni Misionarski Centar "o. Danil Sisojev" kaže:

      Molim da se jasno pokaže u dokumentima, bez praznog naklapanja i parola (nismo deca da se pecamo na buku i larmu) ovog sabora (koje da ponovimo – Episkopi SPC nisu potpisali) gde je to ozakonjena jeres ekumenizma? Jel znate vi uopšte šta je jeres ekumenizma i koje su sve teorije prisutne u njemu?

  4. Džoni kaže:

    U italijanskom gradu Kjetiju je ozakonjen i potpisan primat papi,15-22 septembra tekuće godine,samo BPC ,nije učestvovala.

    • Pravoslavni Misionarski Centar "o. Danil Sisojev" kaže:

      Jao i opet se pokazuje da na žalost, vrlo brzo nasedate bukačkoj priči. Kakva izdaja, apostasija? O čemu vi pričate?

      Evo vam punog izveštaja na engleskom sa sajta Moskovske patrijaršije. Ili ne treba da verujemo tome, već više da verujemo ‘Džoniju’ koji nas obaveštava da smo eto svi odstupili, svi propali, zato što se u nekom italijanskom gradiću sastala komisija bogoslova koji se već decenijama sastaju.

      Za vašu informaciju i obaveštenje, na tom skupu se raspravljalo o sabornosti i primatu TOKOM PRVOG MILENIJUMA. Jel vam poznato šta je bilo u prvom milenijumu? Da je postojalo liturgijsko jedinstvo sa Rimskom crkvom? A u tekstu vesti takođe dalje piše da će tokom naredne godine biti i skup koji bi trebalo da razmatra temu sabornosti i primata TOKOM DRUGOG MILENIJUMA, da posebno obradi temu unijatstva. Ovu temu je predložio Mitropolit Ilarion iz RPC.

      Još u vestima piše da su predstavnici Gruzijske Crkve imali primedbe na dokument, KOJE SU UNETE I USVOJENE u zaključku završnog dokumenta, biće u vidu fusnote u završnom dokumentu.

      I, šta sada? ‘Dža, bu, aaaa, kuku nama, izdaja, propast!!!’ I jel tako? Nije! 🙂

      Evo, pa čitajte i sami, možda možete da nađete još materijala za neku paničnu vest o neprestanoj izdaji i odstupništvu od koje vi izgleda imate duševnu hranu…

      https://mospat.ru/en/2016/09/22/news135848/

      Hristos je u Crkvi, On spasava Crkvu. Vi gledajte da vas On spasi.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *